poniedziałek, 20 kwietnia 2015

SUGESTIE NA KAZDY DZIEN


Każdego dnia spróbuj praktykować sugestie , które znajdziesz poniżej. Powiedziano nam na początku drogi, że  jeśli będziemy je praktykować, nawet najtrudniejsze dni staną się łatwiejsze do zniesienia. Cały program zdrowienia można streścić w trzech wyrażeniach: Zaufaj Bogu, Posprzątaj Dom i Pomagaj innym. Praktykowanie tych sugestii przygotuje nas do wejścia w rzeczywiste znaczenie  zaufania Bogu, sprzątania domu (swojego życia) i pomagania innym cierpiącym alkoholikom

 ZAUFAJ BOGU
 Módl się na kolanach do Siły Wyższej
Rano  -  Proszę o trzeźwy dzień i o to abym był użyteczny dla innych
Wieczorem  -   Dziekuję za zachowanie mnie dzisiaj w trzeźwości

 Medytacja
Rano  -  Przeczytaj kartę “Tylko na dzisiaj”, być może będziesz miał okazję zastosować podane tam sugestie w praktyce, właśnie tego dnia. Jeżeli piszesz listę wdzięczności wieczorem, przeczytaj ją na głos ponownie rano.
Wieczorem  -  napisz listę wdzięczności, sytacji, ludzi, rzeczy, co do których czujesz wdzięczność, za to że je masz. I podziękuj za to swojej Sile Wyższej. Czasami może być ona krótka, ale to nie ma znaczenia (trzeźwy dzień, życie, wspólnota, miejsce do spania, jedzenie, itd.). Czasami nie odczuwasz wdzięczności przed napisaniem tej listy. To nic. Nasze doświadczenie jest takie, że odczucia takie często “przychodzą" po napisaniu tej listy


TYLKO NA DZISIAJ
Właśnie dzisiaj chcę spróbować przeżyć ten jeden dzień dobrze i nie od razu załatwić w nim problemy całego mojego życia.
Spróbuję przeżyć go tak, jak nie miałbym jeszcze odwagi żyć przez resztę mojego życia. 

Właśnie dzisiaj chcę być szczęśliwy. Zakładam, że prawdą jest: "Najczęściej ludzie są na tyle szczęśliwi, na ile postanowią nimi być".

Właśnie dzisiaj chcę dostosować się do tego co jest, a nie próbować dostosowywać wszystkiego do moich własnych życzeń.
Chcę sprostać mojemu losowi, jakikolwiek on będzie.

Właśnie dzisiaj spróbuję ćwiczyć mój umysł. Chcę poznawać rzeczy godne poznania. Chcę nauczyć się czegoś użytecznego.
Chcę czytać coś wymagającego wysiłku, myślenia, skupienia.

Właśnie dzisiaj chcę ćwiczyć moją wolę na trzy sposoby: 
- zrobię coś dobrego i nie wypomnę tego, nie pochwalę się tym
- dokonam co najmniej 2 rzeczy, na które zwykle nie mam ochoty
-  nie okażę nikomu, że uczucia moje zostały zranione

Właśnie dzisiaj chcę mieć plan postępowania: mogę nie trzymać się go ściśle, lecz spróbuję uchronić się
od pochopności i niezdecydowania.

Właśnie dzisiaj znajdę spokojną chwilę dla siebie i spróbuję się odprężyć. Spojrzę wtedy na moje życie z lepszej perspektywy.

Właśnie dzisiaj chcę pozbyć się obaw i cieszyć się tym, co piękne. Ufam, że dając z siebie dużo światu, dużo przez to zyskuję.

Właśnie dzisiaj chcę być zgodny z otoczeniem, chcę dobrze wyglądać, być odpowiednio ubrany, mówić spokojnym tonem, być uprzejmy, nie krytykować nikogo, nie wyszukiwać „dziury w całym” i nie zmieniać nikogo z wyjątkiem siebie.



 Sponsor
Sugerujemy, żebyś dzwonił codziennie do swojego sponsora i podążał za jego wskazówkami. Jeśli go jeszcze nie masz, to zrób każdego dnia coś, co pomoże Ci  znaleźć wlaściwą osobę, gotową do tego, aby przeprowadzić Ciebie przez program 12 krokow.

Czytaj książkę “Anonimowi Alkoholicy”, zwaną potocznie Wielką Ksiegą
Codzienne czytanie tej książki upewni Cię także w tym,  że  to co przekazuje  Tobie sponsor, znajduje pokrycie w tekście Wielkiej Księgi.

  POSPRZĄTAJ DOM
 Odnosi sie to głównie do tego, aby pozbywać się uraz i nieuzasadnionego strachu i obaw. W sposób szczegółowy i pełny zajmują sie tym kroki od 4 do 9, ale zanim tam dotrzesz, to poniższe sugestie pozwolą ci się pozbywać uraz i strachu na bieżąco, w codziennym życiu.
 Przerażony lub zaniepokojony?  - Pomódl się o pogodę ducha.
“Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym zmieniał to co mogę zmienić i mądrości abym rozpoznał różnicę”

Zdenerwowany lub rozgniewany na kogoś?

Pomódl się za niego lub za nią. Na przykład „Proszę Boże pobłogosław XXX i daj mu lub jej zdrowie, dobrobyt i szczęście" lub „Proszę Boże obdarz mnie tolerancją, współczuciem i cierpliwością, które przekazałbym radośnie choremu przyjacielowi" lub „Proszę Boże, daj XXX wszystko czego pragnąłbym dla siebie."

Jeżeli masz wątpliwości i coś jest dla Ciebie niejasne, zadzwoń do sponsora


POMAGAJ INNYM

Służba
Naszym celem jest służyć pomocą Anonimowym Alkoholikom KAŻDEGO DNIA.
Uczęszczaj na dwie grupy macierzyste w tygodniu.
Na spotkaniach bądź aktywny i pomocny. Dąż do tego, aby być zaangażowanym w podejmowanie służby na tych grupach. Na innych mityngach zawsze obserwuj czy możesz jakoś pomóc, pytaj jeśli jest to konieczne i zawsze sprawiaj, by nowo przybyli mogli liczyć na Twoją pomoc.

Dzwoń do nowicjuszy


Każdego dnia dzwoń do kilku nowicjuszy. Możesz im w ten sposob udzielić wsparcia, kre jest tak wazne I potrzebne, szczegolnie na poczatku drogi, a poza tym nasze doświadczenie pokazało nam , ze nigdy nie wiemy, komu taka rozmowa bardziej pomoże.

34 komentarze:

  1. Dziękuję za waszą pomoc i obecność w moim życiu

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Bogu, że znalazł mi idealnego sponsora. 4 lata. Warto było czekać.

    OdpowiedzUsuń
  3. A cóż te tak zwane sugestie, czytanie afirmacji "Tylko dzisiaj" ma wspólnego z WK i zawartym w niej programem 12 kroków?
    Nic. To kolejne tworzenie i bezrefleksyjne powtarzanie kolejnych mitów nawrzucanych w ten jakże prosty i skuteczny program.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogody Ducha Przyjacielu 😉

      Usuń
    2. Cieszyć się trzeba, że tak szybko zrozumiałeś ( zapewne) że WK i kroki jest w stanie poprostowac Twoje ścieżki. Niestety wielu z AA nie dostąpiło tego zaszcztu tak szybko lub wcale. I sugestie pomagają im w tym, więc jeśli kroki są Twoją codziennością a WK jest jak codzienne informacje to zapewne jesteś też wyrozumiały i akceptujesz to że jazdy z nas ma inną drogę ku trzeźwości, że kazdy jest inny. Ale każdy ma ten sam problem . I zapewne rozumiesz to że każda drogą do trzeźwości jest dobra, ważne żeby zadziałała. I co najważniejsze zapewne już dawno przestałeś szukać dziury w całym żeby nie karmić swego ego. Pozdrawiam i życzę pogody Ducha. Sabeq AA

      Usuń
    3. Do trzeźwości jest wiele dróg ale do wyzdrowienia z alkoholizmu tylko jedna 🙂

      Usuń
  4. Jestem już po programie ze Sponsorem. Ale codziennie lubię wchodzić na tą stronę i przy porannej modlitwie czytać Tylko dzisiaj oraz Jak to widzi Bill. Uważam że to pomocna strona .GS Alkoholik pozdrawiam iżyczę kolejnych 24h w trzeźwości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem na programie. Na razie tylko lub aż nie piję. Duchowo jeszcze jestem płytki.

    OdpowiedzUsuń
  6. To mnie trzyma jestem po detoxie czekam na terapie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomaga mi wskazuje wlasciwa dla mnie droge

    OdpowiedzUsuń
  8. Siła Wyższa ,Mitingi , codzienna literatura to właśnie moja droga do trzezwosci
    Polecam
    Sebastian 2 lata czysty

    OdpowiedzUsuń
  9. Siła Wyższa ,Mitingi , codzienna literatura to właśnie moja droga do trzezwosci
    Polecam
    Sebastian 2 lata czysty

    OdpowiedzUsuń
  10. Siła Wyższa ,Mitingi , codzienna literatura to właśnie moja droga do trzezwosci
    Polecam
    Sebastian 2 lata czysty

    OdpowiedzUsuń
  11. Siła Wyższa ,Mitingi , codzienna literatura to właśnie moja droga do trzezwosci
    Polecam
    Sebastian 2 lata czysty

    OdpowiedzUsuń
  12. Bzdury i jeszcze raz bzdury.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję,bardzo pomaga jestem trzeżwa prawie 1 rok i trzy tygodnie,

    OdpowiedzUsuń
  14. Sugestie,wielka księga,sponsor i mitingi to mi uratowało i odmieniło moje życie! Skuteczność 100%

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pomocna strona od 10 lat nie mogę zdecydować się na sponsora. Miewam nawroty...

    OdpowiedzUsuń
  16. Super to działa pozytywna intencja puszczona w wszechświat wraca do nas że zwojoną siłą. Niesamowita Potęga Podświadomości

    OdpowiedzUsuń
  17. 9 lat to stosuję i chyba działa bo 9 lat jestem trzeźwy

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zacząłem po raz drugi program robić.Wiecie co czasami mam wrażenie że to wyścig szczurów.Szybko można się iść napić a nie wytrzeźwieć.Kazdy człowiek jest inny.Jednemu pomaga program drugiemu inny sposób.Szanuje wszystkich.Wazne jest to że nie wracam do picia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bez programu miałem chaos, nie wiedziałem gdzie iść, co robić. Teraz moje życie jest coraz bardziej uporządkowane. To nie mit, nie kopiowanie innych czy udawanie, że to mi pomaga. To się dzieje. Co wewnątrz, to i na zewnątrz. Jako w Niebie, tak i na Ziemi. Pogody ducha, odwagi i mądrości :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjny tekst! Wyjątkowo przydatne informacje zawarte na tym blogu. Podziwiam Twą dyspozycję w przygotowanie takich przydatnych artykułów. Chciałby dodatkowo zaprosić przejrzenie własnego bloga, gdzie także znajdziecie wartościowe materiały dotyczące mody. Zapraszam na stronę mój blog. Wesołego spędzenia czasu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Sugestie na 24H są w WK. Można je znaleźć w kroku XI. Te tzw sugestie, co tutaj są publikowane nie mają z Programem AA nic wspólnego. Są właściwie jego zaprzeczeniem. Jakieś egoistyczne chciejstwa pseudo- sponsorów. Program AA jest jeden, działa od ponad 80 lat. Wprowadzanie zmian budujących EGO sponsora nie służy AA. ,,Sugerujemy, żebyś dzwonił codziennie do swojego sponsora i podążał za jego wskazówkami." Kupował mu papierosy i robił codziennie sponsorowi zakupy. Jakieś jeszcze chciejstwa ma wasz sponsor? Spytajcie tego sponsora czy Bill i Bob też takie metody stosowali? Przez takie działania alkoholicy nie są w stanie wyzdrowieć.

    OdpowiedzUsuń